PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
Urzovci jsou zpět a vyráží do klubů, radujme se! To by asi tak stačilo. Snad jen drobná poznámka. Minulá deska byla a je až příliš dokonalá. Nová je dokonalá poněkud méně, je pouze vynikající. Kdo by to byl čekal?
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Pred vydaním tretej radovky „bushovskej éry“ sa ANTHRAX ocitli v nezávideniahodnej situácii, nie práve najlepšie predajné čísla tak „Sound Of White Noise“, ako aj „Stomp 442“ boli dôvodom na vyhadzov od vydavateľa. Po nejakej dobe, keď skupina neúspešne hľadala ďalšieho vydavateľa, sa newyorskí thrasheri rozhodli nahrať album na vlastne náklady a vo vlastnom štúdiu. K nahrávaniu si prizvali ako hostí Phila Anselma, Dimebaga Darrella (obaja PANTERA) a Paula Crooka (MEAT LOAF, SEBASTIAN BACH, atď.). Mr. Crook sa okrem hosťovania ujal aj práce producenta. Či už boli okolnosti nahrávania s ohľadom na neisté vydanie albumu pre skupinu stresujúce, alebo skôr oslobodzujúce mi neprislúcha ani hodnotiť a ani hádať, skôr sa pokúsim ohodnotiť výsledok ich snaženia.
„Volume 8: The Threat Is Real“ je odlišný od ich predchádzajúcej tvorby, je pestrejší, uvoľnenejší a má lepší (modernejší) zvuk, no ANTHRAX si taktiež zachovali všetky svoje identifikačné znaky, ktoré z nich robili a dúfajme, že aj stále budú robiť jednu z najlepších (thrash)metalových skupín. Nezameniteľné a ľahúčko rozpoznateľné gitarové riffy, výborné dynamické bicie dopĺňané peknou basgitarou a priam dokonalý vokál Johna Busha dostali široký priestor na svoju realizáciu, ktorý skupina aj naplno využila. Hudobný energetický nápoj, ktorý nemôže nikoho nechať bez energie. „Volume 8: The Threat Is Real“, plný takých vypaľovačiek ako „Crush“, „Alpha Male“, alebo „Born Again Idiot“, je pretkaný aj miernejšími kúskami („Big Fat“ a „Inside Out“), ale aj úletmi ako „Cupajoe“, „604“ a „Toast To The Extras”. Posledná menovaná by sa pokojne mohla uplatniť aj v ktoromkoľvek country rádiu, pričom ale na albume nepôsobí rušivo, namiesto toho doň dokonalo zapadá. Song „Stealing From A Thief“, uvedený ako posledný v zozname, ale nie je záverom definitívnym, po chvíli ticha ukonči album schovaný španielkovo-vokálny „love song“, ktorý na britskej verzii dostal samostatné miesto v trackliste pod názvom „Pieces“. Hutnosť a dynamika sú dve základné charakteristiky ktoré mi napadnú, keby sa ma niekto opýtal na ANTHRAX, od týchto dvoch základov sa odvíja tvorba skupiny v rôznych odnožiach a odtieňoch z ktorých sú najdôležitejšie melodika, farbitosť a emócie. Tým kraľuje snaha odľahčiť svoju tvorbu menej vážnymi kúskami. A práve na „Volume 8: The Threat Is Real“ sa newyorským thrasherom podarilo do dokonalosti priviesť túto svoju druhú tvár. Ako som už na začiatku spomenul, neviem, či je tento posun dôsledkom zložitej situácie ohľadom vydavateľa, alebo išlo jednoducho o vývoj, prípadne sa o tento stav pričinil producent Paul Crook, v každom prípade som vďačný za tento nadmieru kvalitný album. A špekulácie ohľadom toho, ktorý album s Johnom Bushom je najlepší? Tie sú nepodstatné, každý je tak trochu iný a každý je lepší v inom ohľade. Jeden melodickejší? Druhý údernejší? Tretí „experimentálnejší“? V každom prípade „Volume 8: The Threat Is Real“ patrí do zlatého fondu anthraxovskej diskografie.
ANTHRAX ani po nahraní albumu nenašli spoločnú reč s vydavateľmi a tak prikročili k tomu, že podpísali zmluvu s malým nezávislým vydavateľom. Či sa im tento krok finančne vyplatil, to netuším, no som presvedčený, že po umeleckej stránke to bola dobrá investícia.
PS 1: Niektoré reedície tohto albumu obsahujú ešte aj nasledujúce bonusy: „Giving The Horns“ (ANTHRAX), „The Bends“ (RADIOHEAD) a „Snap/I´d Rather Be Sleeping“ (D.R.I.).
PS 2: Prečo sa tu vlastne snažím opísať album, ktorý aj tak všetci poznajú? Neverím, že sa nájde metalista, ktorý by oň aspoň nezavadil, a tak vlastne táto moja námaha stráca zmysel... Čože? Čo mi to tu hovoríš, milý môj čitateľ? Nájdu sa aj takí? (zdesený výraz) V tom prípade je potrebne urýchlene zjednať nápravu!
ANTHRAX v najväčšej forme a maximálnom rozlete.
John Bush
- spev
Scott Ian
- gitara, vokály
Frank Bello
- basgitara, vakály
Charlie Benante
- bigie, perkusie a gitary
hostia:
Phil Anselmo
- vokály
Dimebag Darrell
- gitara
Paul Crook
- gitara
1. Crush
2. Catharsis
3. Inside Out
4. P & V
5. 604
6. Toast To The Extras
7. Born Again Idiot
8. Killing Box
9. Harms Way
10. Hog Tied
11. Big Fat
12. Cupajoe
13. Alpha Male
14. Stealing from a Thief
For All Kings (2016)
Worship Music (2011)
Anthrology: No Hit Wonders (1985-1991) (DVD) (2005)
Alive 2 (live+DVD) (2005)
The Greater Of Two Evils (best of) (2004)
Music Of Mass Destruction (live+DVD) (2004)
We've Come For You All (2003)
Madhouse: The Very Best Of Anthrax (best of) (2001)
Return Of The Killer A's (best of) (1999)
Moshers 1986-1991 (best of) (1998)
Volume 8: The Threat Is Real (1998)
Stomp 442 (1995)
Live: The Island Years (live) (1994)
Sound Of White Noise (1993)
Attack Of The Killer B's (EP) (1991)
Persistence Of Time (1990)
Penikufesin (EP) (1989)
State Of Euphoria (1988)
I´m The Man (EP) (1987)
Among The Living (1987)
Spreading The Disease (1985)
Armed And Dangerous (EP) (1985)
Fistful Of Metal (1984)
Datum vydání: Úterý, 21. července 1998
Vydavatel: Ignition Records
Produkce: Paul Crook a ANTHRAX
Studio: Krusty´s Funhouse
Pre mňa asi najslabší album Anthrax vôbec... Zopár dobrých songov, niekoľko zaujímavých nápadov, ale ako celok mi absolútne nič nehovorí, a to som sa po nadupanom "Stomp 442" tešil jak malý jajo a dostal som toto... Už úvodný song "Crush" ma vyslovenie serie, tak album radšej poväčšine počúvam až od nasledujúceho songu, ale celkovo mi album príde až príliš rozháraný a nevyrovnaný a na môj vkus je tu dosť vaty....
Urzovci jsou zpět a vyráží do klubů, radujme se! To by asi tak stačilo. Snad jen drobná poznámka. Minulá deska byla a je až příliš dokonalá. Nová je dokonalá poněkud méně, je pouze vynikající. Kdo by to byl čekal?
Atmosférický black metal / post-metal. Hodně odlehčená produkce plná vybrnkávaček, náladových pasáží a košatých atmosférických vsuvek. Zuby se moc necení, možná občas mléčné jedničky. Příjemný poslech, vyloženou hitovku však na "Succumb" nenajdete.
Šíleně plodný oneman projekt, Aaron Edge se utrhl ze řetězu s sází jednu desku za druhou. "Agglomeration" je třetí z letošních již pěti alb. A překvapivě to drží slušnou kvalitu. Pokud tedy máte rádi dusivý sludge doom s výbuchy disonantního šílenství.
Hulváti z Jura sú takí naši DARKTHRONE: o pol generácie mladší a s koreňmi v grinde miesto blacku, no doživotne verní metalovej klasike (s čoraz hrubším zvukom). „Kromaňon“ a „Abeceda nenávistí“ sa zapíšu do zlatého fondu. Zbytok asi nie, čo vôbec nevadí.
Oproti EP "God Made Me An Animal" ubral Greg Puciato (ex-THE DILLINGER ESCAPE PLAN), ale i skupina jako celek, na nekompromisnosti, objevují se více i zpěvné a melodické polohy, nicméně je to stále hodně nasraný a uřvaný post-hardcore té nejvyšší kvality.
Strhující rozsáhlé kompozice, které buď zcela pohltí, nebo unudí. Já se hlásím k první možnosti. Je to jako snové divadlo severského death metalu. Za mě je to zatím rozhodně jedna z nejzajímavějších desek letošního roku.
Singl „Winter Storm Vigilantes“ je povedená záležitost, která byla slibnou návnadou na nové album. Velká očekávání byla nakonec zbytečná. S trochou dobré vůle se na albu najdou dvě další slušné skladby, jinak je to stále ten samý a nenápaditý kolovrátek.